Cserkész emlékjelek

2011. december 7., szerda

Mohács

Miután a honlapomon a több oldalon is elhelyezett kérésnek, miszerint kérem azok jelentkezését, akik tudnak a környezetükben cserkész témájú emlékjelről, semmilyen visszajelzés nem érkezett, így úgy döntöttem a saját nyomozásom alapján próbálok meg olyan embereket elérni, akik tudnának segíteni. Ennek megfelelően több e-mailt is elküldtem, s hamarosan választ is kaptam. Egy mohácsi emléktábla és síremlék után nyomoztam. Kuti Ferenc csapatparancsnok volt a segítségemre, aki lefotózta a kért emlékjeleket, sőt egy olyan emléktábláról is tájékoztatott, amelyről nem volt tudomásom. Így tehettem közkinccsé a honlapon Dr. Szkladányi László és Verőci Károly emléktábláját (link). E helyen is szeretném megköszönni csapatparancsnok testvérem segítőkészségét, aki a mohácsi cserkészcsapatok történetét bemutató füzettel is megajándékozott. (Engedélyt kaptam a füzet szkennelésére is, hamarosan ezt is minden érdeklődő számára elérhetővé fogom tenni.)
A füzetből kiderül, hogy a két világháború között 5 csapat is működött Mohácson, úm. 663. Tomori Pál, 603. Balogh Balázs kiscserkészcsapat, 604. II. Lajos király, 614. Drágffy János és a 620. Búvár Kund vízi cserkészcsapat. A rendszerváltozást követően Kuti Ferenc szervezőmunkájának köszönhetően sikerült a II. Lajos cserkészcsapatot újjászervezni, amely azóta is működik. Izgalmas olvasmány a betiltást követően, a katakomba korszakban tevékenykedő indián cserkészcsapat tevékenységét bemutató fejezet is.
Örülök, hogy egy emléktábla ürügyén kapcsolatba kerültem a mohácsi cserkészek vezetőjével és bepillantást nyerhettem a város csapatainak múltjába. Örömteli lenne, ha a közelgő évfordulóra minél több csapat vállalkozna történetének feldolgozására!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése